Film o soundtracks -

Robin Hood.

"DET ÄR ROBIN HOOD JAG VILL HA! "

Alla minns vi kommentaren som kommer från Walt Disneys Robin Hood(den svenska versionen i alla fall).
Vad tänkte alla när vi fick veta att Ridely Scott och Russell Crowe skulle göra en Robin hood film till.
En del tänkte "Wow, coolt!" den här kommer bli nästa Avatar" (host, skratt, från min sida) Folk trodde det helt seriöst?.
Andra tänker behöver verkligen världen en ny Robin hood det finns ju redan tusen olika.
Jag tänkte Ridley Scott= GLADIATOR! En av mina absoluta favorit filmer. Det här kommer bli BRA!

Regissör:
RIDELY SCOTT
Resumé av filmen:
Nä, den här gången blir det bara kort sagt.
Det är Robin Longstrider innan han blev Robin Hood.
.
Hur var filmen gjord Ljud/Bild:
Soundtracket var gjord av Marc Streitenfeld, det kändes väldigt sagan om ringen men hade sin egen signatur för våran Robin Hood. För den som inte riktigt har grep om denna kompositör så var han även med av skapandet till soundtracket  "The last samurai, The rock samt Gladiator där han var med på ett hörn". Det gav mycket till fimen den väckte känslorna inom en.
Det var en snygg sväng in  till det medeltida, filmningen var snygg och det kändes skönt att bara luta sig tillbaka och hänga med.

Storyn:
Det var en bra story, men man hängde inte alltid med.
Det var väldigt mycket krig, så det blev ändå en gladiator känsla över det hela.
Men Russel Crowe spelar samma ömsinta man som i gladiator.

Skådespelet:
Vad ska man säga dom kan sin sak, Rusell Crowe och Cate Blanchet.
Men Det muntra gänget spelades bland annat av Scott Grimes och Kevin Durand var helt fantastiska.
Min favoritkaraktär Broder Tuck som spelades av Mark Addy, han var perfekt för rollen.
Sen har vi den perfekta skurken Godfrey som spelades av Mark Strong, han såg så lömsk och ond ut. Nästan så man ville springa och gömma sig.

Slut Betyg:
Det var ett bra action/drama dock tycker jag inte att den skulle hetat "Robin Hood", utan Robin Longstrider.
Jag gillade allt, speciellt början och sluttexterna som var gjorda med oljemålningar såg det ut som.
*Trumvirvel*
En stark 4,
Pga att den var så underhållande och faktiskt visar hur det kunde varar. Den var extremt verklighetstrogen.
Tack och god natt.
Nästa film blir Prince of Persia!

Hälsningar Film o Soundtracks.

Tillbaka till toppen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0