Film o soundtracks -

Remember me.

Hej på er!
Dagens film är Remember me, detta till alla er som inte känner mig, är inte min typ av film.
Jag ser oftast allt även fast det inte är min typ av film. Enda anledningen att jag såg den här filmen var för att min kollega ville se den. Hon är ett riktigt Twilight saga fan, vilket jag är raka motsatsen till.
Liten resumé av filmen(inga spoilers):
Denna film handlar om killen Tyler (Robert Pattinson) som har svårt att lita på folk pga sin far.
Tyler har också genomlevt traumatiska upplevelser, han är en väldigt nedstämd och poetisk kille.
Men plötsligt så dyker Ally (Caitlyn Rund) upp i hans liv. Det finns även en sidokaraktär en kille
Regissör:
Allen Coulter
Hur var filmen gjord Ljud/Bild:
Soundtracket som är gjort av Marcelo Zabros var inget man la märket till direkt, det var ett originellt väldigt lugnt.
Filmningen var dock en smula jobbig, vissa scener var helt suddiga.
Tro mig det var inge fel på våran maskinist. Två personer som jobbar på bio skulle märka det och se till att det blev fixat. Det fanns dock en mening med att det var så. Det skulle förstärka karaktären.
Storyn:
Den var grymt bra. Var bra skriven.

Skådespelet:
Grymt bra av den nya skådespelerska Caitlyn Rund. Robert Pattison var samma som i Twilight nästan, tror aldrig jag sett ett  riktigt leende av den killen i en film. Ett leende som han verkligen menar.
Nå vad tycker jag om denna film?
Den får faktiskt 3 av 5 pga att jag gillade storyn, lite mesig ibland men den visar hur viktig dom som är en närmast faktiskt är.
Så här ser affischen:
Filmen Remember me
God natt alla! Hoppas detta nöjer några frågor, bästa sättet att få en uppfattning är att se den själv och vara blank i tanken.
Hälsningar Film o Soundtracks.

Tillbaka till toppen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0