Film o soundtracks -

Hur många lingon finns det i världen (2011)

Skrivet av: Biokillen.

Handling:

Filmen handlar om Alex, en kille som inte har det så lätt i livet. Det börjar med att Alex drabbas av en personlig tragedi, vilket slutar med att han flyttar till Hudiksvall. Väl i Hudik får han ett nytt jobb på ett dagcenter för funktionshindrade personer. Här får man även följa Alex i hans nya tillvaro med tabbar, framgång, den nya vänskapen som växer fram och hans kamp för dessa personer han jobbar med.

 

Skådespelare:

Sverrir Gudnason (Alex)

Vanna Rosenberg (Hanna)

Mats Melin (Kjell-Åke)

Maja Carlsson (Kristina)

M.fl.

 

Betyg och omdöme:

 

Tre stjärnor.

 

Jag har oftast problem med svenska filmer då jag tycker att de flesta antingen blir larviga under filmens gång eller att den är det från början. Men just Hur många lingon finns det i världen lyckas hålla en hög nivå genom hela berättelsen. Dock tycker jag att skådespelar insatserna är en blandad kompott av både lysande och ganska bleka, Sverrir Gudnason och Vanna Rosenberg lyckas inte speciellt bra i filmen. Dock tycker jag att Mats Melin, Maja Carlsson, Theresia Widarsson, Bosse Östlin, Ellionre Holmer, Marie Robertson är riktigt duktiga genom hela filmen. Har dock inte hittat namnet på skådespelaren som spelar Leif i filmen.

Förutom att filmen är hyfsat bra älskar jag det faktum att filmskaparna har lyckats göra en film som belyser det stora problemet med de fördomar som finns angående personer med funktionshinder.

 

Trailer:

 

 

 

 

 

Hälsningar Film o Soundtracks.

Tillbaka till toppen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0